Tuesday, February 19, 2008

Make your website talk to your customers

SitePal is an Internet-based subscription service that allows you to create a wide-array of animated speaking characters, which can be added to your website for a variety of professional and personal applications.

SitePal provides a rich, easy-to-use to interface that makes the process of designing, managing and publishing your characters a breeze!

Absolutely no programming knowledge is required to use SitePal. However, SitePal does interface with various programming languages for those who are technically inclined.

Check it out more at: SITEPAL

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Technorati Cosmos: other blogs commenting on this post

AddThis Social Bookmark Button

|  Läs i reader | Läs i mobilen | Denna bloggen finns på Bloggkartan.se





Andra roliga surftips: Roligt&Tokigt MobileBling Reklambloggen TrummenäsKrocket Tekniktips

Mobile bling

↑ Grab this Headline Animator

Thursday, February 14, 2008

Tre tricks som gör dig till vinnare i AdWords

Livet är en tävling, säger vissa. Det viktiga är inte att vinna, det är att deltaga, säger andra. Vi lämnar frågan om vem som har rätt åt sidan och konstaterar helt enkelt att världen vi lever i stundtals är en hård plats. AdWords kan också vara en tuff miljö med hård konkurrens om populära sökord. Och visst, det går bra att köpa sig en topplacering, men risken är att det kostar en slant. Om du vill lyckas i AdWords utan att spendera allt för mycket behöver du vara lite smartare än alla andra. Här är tre riktigt bra tips som dina konkurrenter inte känner till!


1. Använd dynamiska nyckelord En svår engelsk fras som kan vara bra att lära sig är Dynamic Keyword Insertion. DKI tar sökordet eller sökfrasen rakt in i annonsen. Det är ett sätt att visa relevanta annonstexter för användarna och samtidigt använda en enda allmän annons för flera sökord. Alltså – om du gör en rubrik som ser ut så här: ”{Keyword:Kontorsmöbler} till salu” och kopplar den till dina sökord, så kommer den som söker på ”Stolar” att se ”Stolar till salu”. Om sökfrasen är för lång, syns ordet Kontorsmöbler. Det här är ett smart sätt att komma närmare den ursprungliga intentionen hos den som söker.

2. Använd Geo-targeting Ännu en term på engelska som inte har någon riktigt bra svensk motsvarighet. Den lokala annonseringen är än så länge betydligt större i USA, men även i Sverige finns det stora möjligheter att begränsa annonskampanjer till avgränsade, geografiska områden. Den uppenbara fördelen är att du lägger krutet där det gör nytta. Dina annonser visas bara där de gör nytta. Men en bonus är att om du begränsat din sökning till Södermanland, så kommer det att stå Södermanlands län under din annons. En hel extrarad, som tydligt visar att just du är det smartaste lokala valet.

3. Använd påhittade subdomäner Det svåraste till sist. Numera får man ju sällan meddelandet “404 Error: Page Not Found”. Det beror på att de flesta omdirigerar felaktiga adresser till en sida som faktiskt existerar. Men hur skulle man kunna använda det här till sin fördel i AdWords? Jo, genom att utnyttja adressraden som en del av annonsen. Låt säga att du har webbplatsen hantverkare.se och att du vill synas på lokala sökord runt Kalmar. Då kan du skriva in Din-lokala-Kalmar-hantverkare.se som adress i annonsen – även om det inte existerar någon sådan sida. Så länge du omdirigerar till en annan sida på domänen hantverkare.se kommer AdWords att tycka att annonsen är OK, och du har plötsligt fått en hel rad till att uttrycka ditt erbjudande på. Det är bara att vara kreativ!

Tre tekniker som på ett enkelt sätt kan ge dina annonser en extra knuff framåt. Bra för sig, i stort sätt oemotståndliga tillsammans.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Technorati Cosmos: other blogs commenting on this post

AddThis Social Bookmark Button

|  Läs i reader | Läs i mobilen | Denna bloggen finns på Bloggkartan.se





Andra roliga surftips: Roligt&Tokigt MobileBling Reklambloggen TrummenäsKrocket Tekniktips

Mobile bling

↑ Grab this Headline Animator